自動車の運動性能向上技術 (Vehicle Dynamics and Control)
ここでは主に,自動車の運動性能向上技術に関して取組んでいる主な研究テーマを紹介する.
現在行っている研究
アクセルペダル反力制御によるドライバの加減速操作誘導HMIの開発
Development of the Acceleration and Deceleration Maneuver Induction HMI for the Driver by Using the
Accelerator Pedal Reaction Force Control
アクセルペダルの微細振動を用いた速度誘導システムの開発
Development of Speed Guidance System by Using Small Vibration of Accelerator Pedal
ドライビングシミュレータによるドライバの感覚特性の定量化に関する研究
Investigation of Quantification for the Driver Sensory Characteristics by Using Driving-Simulator
ドライバの感じる加速感の定量化
Quantification of a feeling of acceleration that the driver feels
今まで行ってきた研究
超小型電気自動車によるメカトロニクス車両の運動制御に関する研究
Study on Dynamics Control of Mechatronics Vehicle by Using Micro EV
操舵安定性向上のための操舵・制駆動配分制御の研究
Integrated Control of Steering and Longitudinal Force Distribution for Enhancing Vehicle Handling and Stability
加速性能と燃費性能を両立したハイブリッド電気自動車のトルク配分制御の研究
Fuel Economy Improvement of Light Duty Hybrid Truck Considering Longitudinal Vehicle Dynamics
電動パワーステアリングのハードウェア・ザ・ループ・シミュレータの開発
Development of Steering Hardware-in-the-Loop Simulator for Evaluating EPS
実タイヤを用いた実時間車両運動性能評価システムの開発(Tire-HILS)
Development of Tire Hardware-in-the-Loop Simulator for Evaluating Vehicle Dynamics