自動車の運動性能向上技術 (Vehicle Dynamics and Control)


   ここでは主に,自動車の運動性能向上技術に関して取組んでいる主な研究テーマを紹介する.


   現在行っている研究


      アクセルペダル反力制御によるドライバの加減速操作誘導HMIの開発
       Development of the Acceleration and Deceleration Maneuver Induction HMI for the Driver by Using the Accelerator Pedal Reaction Force Control
     
    
      アクセルペダルの微細振動を用いた速度誘導システムの開発
       Development of Speed Guidance System by Using Small Vibration of Accelerator Pedal
     
    
      ドライビングシミュレータによるドライバの感覚特性の定量化に関する研究
       Investigation of Quantification for the Driver Sensory Characteristics by Using Driving-Simulator
     

      ドライバの感じる加速感の定量化
       Quantification of a feeling of acceleration that the driver feels
     

   今まで行ってきた研究


      超小型電気自動車によるメカトロニクス車両の運動制御に関する研究
       Study on Dynamics Control of Mechatronics Vehicle by Using Micro EV


      操舵安定性向上のための操舵・制駆動配分制御の研究
       Integrated Control of Steering and Longitudinal Force Distribution for Enhancing Vehicle Handling and Stability


      加速性能と燃費性能を両立したハイブリッド電気自動車のトルク配分制御の研究
       Fuel Economy Improvement of Light Duty Hybrid Truck Considering Longitudinal Vehicle Dynamics


      電動パワーステアリングのハードウェア・ザ・ループ・シミュレータの開発
       Development of Steering Hardware-in-the-Loop Simulator for Evaluating EPS


      実タイヤを用いた実時間車両運動性能評価システムの開発(Tire-HILS)
       Development of Tire Hardware-in-the-Loop Simulator for Evaluating Vehicle Dynamics




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